› OGŁOSZENIA

komentarzy 8 ocen 16 / 81%
A A A
Wieża niewykorzystanych możliwości fot. Artur Borkowski

Jeśli zwiedzać elbląską Starówkę, to na pewno również zobaczyć Bramę Targową. Zwłaszcza, że od kilku lat jest ona udostępniona do zwiedzania. W jej wnętrzu znajduje się również informacja turystyczna – jedyny taki punkt na Starym Mieście. Dwa spostrzeżenia od turystów, którzy odwiedzili Bramę Targową i być może dwie ważne uwagi dla władz naszego miasta.

Bo jeśli chcemy pozyskiwać turystów, powinniśmy słuchać tego, co o naszym mieście mówią.

- Starówka w niedzielę jest pusta. Całkiem inny obraz był pokazany w „Pytaniu na śniadanie” w telewizji. Jadąc do Trójmiasta zajechaliśmy do Elbląga, ponieważ oglądaliśmy ten program. Naprawdę spore rozczarowanie – pisze mieszkaniec Wrocławia. – Skoro jednak już przyjechaliśmy, postanowiliśmy Starówkę zwiedzić. Zjedliśmy w jednej z restauracji obiad. Dostaliśmy tam mapkę miasta i ruszyliśmy powłóczyć się po uliczkach Starego Miasta. No więc w niedzielę zwiedzić mogliśmy muzeum oraz Wieżę Targową. Wybraliśmy wieżę. Pierwsze wrażenie, wygodne schody. Dzieciaki chciały wejść do pomieszczenia, gdzie zobaczyły zabawki, taka bawialnia. Niestety zamknięte. Nieco wyżej zauważyliśmy pomieszczenie z dostępem do komputera. Fajnie byłoby sprawdzić pocztę e-mail. Niestety to pomieszczenie również było zamknięte na klucz. Szkoda. Na samej górze stoły i ławy. Aż prosi się o stworzenie niewielkiego bufetu, gdzie można by wypić kawę czy coś zimnego i chwilę oglądać Elbląg z wnętrza wieży. Niestety, nie ma nic takiego. Wydaje mi się, że wasza Wieża Targowa, to wieża niewykorzystanych szans.

Kolejny turysta, tym razem ze starszą matką, niepełnosprawną. Chcieli wejść na wieżę bramy, aby zajrzeć do informacji turystycznej.

- Schody są tak strome, że praktycznie nie ma szans, aby osoba starsza weszła na górę. Co dopiero osoba starsza i do tego niepełnosprawna ruchowo. Dla takich turystów wieża jest niedostępna. W całej Polsce punkty informacji turystycznej lokowane są na parterach budynków, z dostępem wygodnym dla niepełnosprawnych. W Elblągu spotkałem się z czymś całkiem innym. Turysta dodaje, że poraziła go pustka na bulwarze. Jak mówi, ładny, ale pusty, bez spacerowiczów, muzyków, straganów handlarzy. Do tego brudny, pełen wypalonych papierosów, walających się butelek, papierków. Ławki popisane, powycierane, nie zachęcają do odpoczynku.

dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

WKURZONY
    BRAK SŁÓW
Komentarze (8)

Multiplatforma internetowa elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ a
ponad rok temu ocena: 0%  8
A
~ Wacek
ponad rok temu ocena: 80%  7
widać jaką wiedzę na temat Elbląga ma pan piszący artykuł. To jest tak jak w szkole podstawowej do każdej lekcji należy się przygotować! W każdym mieście wejście na tego typu wieżę są płatne, w Egu darmowe ale co tam im mało dostęp do komputera się zamarzył i to pewnie z bezpłatnym dostępem do internetu. Do tego windę trzeba wstawić upsss....tylko co zrobić z Polskimi Tatrami no bo przecież windy tam nie ma. A po drugie dorwał 2 zrzędzących turystów i już sensacja jaki to Eg jest bleeeeeee. Zróbcie coś porządnie! Ankieta na przynajmniej 100 osób
~ sad
ponad rok temu ocena: 67%  6
Informacja turystyczna mieści się również w Ratuszu Staromiejskim, gdzie każda osoba w tym niepełnosprawna na wózku ma dostęp. Ale w sumie skąd turysta ma wiedzieć, że na jednej ulicy Starego Miasta są aż trzy informacje turystyczne (brama targowa, ratusz staromiejski i wagon tramwajowy).
~ elka
ponad rok temu ocena: 57%  5
Niestety ale przyznaje im racje zwiedziłam naprawdę wiele miast w Polsce jak i w Europie i nigdzie nie widziałam tak pustej starówki - brakuje muzyków, malarzy, magików, sklepików z upominkami, budek z lodami i goframi na bulwarze - zero atrakcji !!!!
~ POL
ponad rok temu ocena: 79%  4
Jak zwykle negatywne opinie na temat Elbląga... Chyba lubimy sobie ponarzekać na nasze miasto. Punkt informacji turystycznej działa również wewnątrz wagonu tramwajowego ustawionego przed Bramą Targową, nie ma więc konieczności wchodzenia do wnętrza bramy. Padł zarzut, że osoby niepełnosprawne nie mogą wjechać na górę, podejrzewam, że przystosowanie obiektu tego typu do potrzeb osób niepełnosprawnych byłoby trudne do wykonania. Na pewno nie wynika to ze złej woli. Jeżeli chodzi o pustki na bulwarze, czy Starym Mieście, to nie mogę się zgodzić. Oczywiście, bywa różnie. Wczoraj na przykład na Starym Rynku grała muzyka i ludzie tańczyli na ulicy, przy Tawernie Tortuga grano szanty, a bulwar był pełen spacerowiczów. Zamiast szukać minusów, zacznijmy szukać plusów. Więcej pozytywnej energii i uśmiechu dla wszystkich mieszkańców Elbląga! PS. Świetny pomysł z kawiarenką na ostatnim piętrze Bramy Targowej i otwarciu pomieszczeń, znajdujących się na poszczególnych piętrach.
~ Brak windy dla niepełnosprawnych.
ponad rok temu ocena: 25%  3
Faktycznie, to dyskryminacja ludzi niepełnosprawnych. Czy oni są gorszym "gatunkiem podludzi", że nie mogą wejś/wjechać na górę Bramy Targowej?
~ sad
ponad rok temu ocena: 64%  2
No wlasnie, nowy bulwar, ale lawki wykonano z takiego materialu, ze juz wygladaja jakby mialy 10 lat.
~ ja
ponad rok temu ocena: 30%  1
a ja myślałem, że to BRAMA Targowa
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.